Publikováno: 8. 8. 2020 23:23:27

Portál služeb Moravskoslezského kraje

Téměř „bez papíru“ mohou lidé od začátku ledna komunikovat s Krajským úřadem Moravskoslezského kraje v Ostravě. Vyřídit si své záležitosti z tepla domova jim umožňuje nový Portál služeb. Uživatelsky přívětivý portál nabízí efektivní elektronickou komunikaci, šetří tak občanům i veřejné správě čas a peníze.
Portál služeb je místem, kde jsou srozumitelnou a vizuálně atraktivní formou koncentrovány všechny služby včetně potřebných informací, formulářů, které veřejnosti nabízí krajský úřad. Zároveň informuje o veškerých dotacích a vybraných službách Moravskoslezského kraje, krajských příspěvkových organizací a státu.

90 procent je možné o nabízené služby požádat elektronicky. U zbývajících 10 procent to neumožňuje zákon. „Jedná se primárně o Czech Point a vybrané služby v kategorii občanské záležitosti, například ověření pravosti podpisu, nabytí státního občanství a podobně. U vyřizování těchto služeb legislativa trvá na fyzické přítomnosti žadatele.

K využívání krajského Portálu služeb stačí běžné počítačové či mobilní zařízení s přístupem k internetu. Služba je zdarma a je možné ji využívat 24 hodin denně. Pro elektronické podání je většinou potřebné mít aktivní datovou schránku, nebo si zřídit elektronický podpis.

Portál služeb je dalším krokem Moravskoslezského kraje k elektronizaci agend krajského úřadu. „Spuštěním Portálu služeb jsme splnili jeden z dílčích cílů Strategie Krajského úřadu Moravskoslezského kraje do roku 2025. Dlouhodobě chceme být vyspělou institucí, která při své činnosti využívá chytrá inovativní řešení a moderní technologie, čímž šetří prostředky a čas, zefektivňuje a zrychluje své vnitřní procesy. Budeme ho samozřejmě rozvíjet, chystáme další ‚vychytávky‘, které občanům usnadní a urychlí vyřizování úředních záležitostí. Časem třeba vznikne mobilní verze portálu, bude také možné za zpoplatněné služby zaplatit elektronicky a další,“ konstatoval ředitel krajského úřadu Tomáš Kotyza.
Máte nějaké dotazy? Kontaktujte nás.