Publikováno: 21. 6. 2021 16:46:00

Kampaň Regiony sobě

Královéhradecký kraj se rozhodl finančně podpořit kampaň místních akčních skupin (MAS) s názvem „Regiony sobě“. Cílem této kampaně je propojení lokální nabídky podnikatelů s místními konzumenty a turisty. Unikátní databáze podniků na webu zvýší poptávku po nabízených produktech i službách a tím podpoří rozvoj lokální ekonomiky v našem kraji.
Do kampaně je v současné době zapojeno přes 2200 výrobců nebo poskytovatelů služeb z území celé republiky.

Podniky jsou tu rozděleny do 6 kategorií - obchody a prodejny, potraviny a přírodní produkty, řemesla, rukodělné výrobky, služby, stravování a ubytování. Místní akční skupiny v Královéhradeckém kraji jsou v rámci kampaně REGIONY SOBĚ aktivní. „Informaci o této aktivitě jsme rozšířili mezi své členy i širokou veřejnost. Kvalitní výrobce a poskytovatele služeb jsme vytipovávali i v naší kanceláři na základě znalosti regionu,“ popisuje postup plnění databáze Mirka Soldánová z MAS Stolové hory.

„MASky“ dlouhodobě podporují lokální ekonomiku, s aktéry v území jsou úzce propojené na principu takzvaného síťování. „Náš kraj disponuje množstvím šikovných a podnikavých lidí, kteří mohou díky své zručnosti a pracovitosti nabídnout originální a nezaměnitelné výsledky své práce v mnoha oblastech. Ať se jedná o služby nebo produkci z oblasti zemědělství, potravinářství či řemeslné výroby,“ vysvětluje manažerka MAS Podchlumí Zdeňka Novotná, proč se její organizace do kampaně zapojila.

Certifikaci a koordinaci regionálních značek zajišťují MAS nebo destinační společnosti. Mezi prvními oslovenými podniky byli držitelé sedmi regionálních značek, které se na území Královéhradeckého kraje vyskytují. Přidělení značky není automatické. V každoročně vyhlašované výzvě k podávání žádostí o certifikaci podléhají produkty a služby schválení speciální komisí, která posuzuje každý výrobek z několika hledisek.

MAS Krkonoše má již přes 40 certifikovaných výrobků a služeb. Mezi nimi se prestižním označením KRKONOŠE originální produkt® (KOP) pyšní například Krkonošská pivní stezka nebo pivo FRIES, které má pod patronací Karel Polívka. „S Místní akční skupinou Krkonoše úzce spolupracujeme, sami se podílíme na podpoře značky. Děláme vše pro to, aby povědomí o ní narůstalo. Mým velkým snem je, aby z KOP byla prestižní značka, kterou bude každý občan považovat za velkou a nezpochybnitelnou záruku kvality,“ dodal Polívka, který je držitelem hned několika certifikátů. Zajímavými produkty se může pochlubit také Podkrkonoší. „Jsme hrdí na to, že tu můžeme žít a vyrábět regionální produkt s dvousetletou tradicí. Naše ´Podkrkonošské klubíčko´ je nejcennější značkou kvality, kterou používáme. Uznávají ji také obchodníci včetně supermarketů,“ popisuje Václav Klůz, výrobní ředitel společnosti Pravé hořické trubičky. Tato firma se pyšní úplně prvním certifikátem značky PODKRKONOŠÍ regionální produkt®.  Rodina výrobků s tímto označením je už skoro padesátičlenná, stará se o ni MAS Podchlumí. Dalšími ceněnými značkami na území kraje jsou BROUMOVSKO regionální produkt®, ORLICKÉ HORY originální produkt®, Regionální produkt Český ráj, Regionální produkt – Kladské pomezí a Regionální produkt Hradecko.

Převzato z tiskové zprávy

Máte nějaké dotazy? Kontaktujte nás.